El projecte Empaville arriba a la Universitat de València
L’alumnat de la Universitat de València (UV) ha participat en el projecte Empaville: el joc de la participació, experimentant, pas a pas, com es decideix el destí dels recursos públics en un procés de pressupostos participatius. Acompanyat per un equip de dinamització especialitzat en metodologies participatives i en l’ús d’Empaville com a eina lúdica, el grup transita per totes les fases: detectar necessitats, codissenyar propostes, contrastar-ne la viabilitat i deliberar fins a la presa de decisions informada.
Més enllà de l’aula, Empaville està dissenyat per a tendir ponts entre la pràctica universitària i la vida pública. Allò viscut en la simulació impulsa una reflexió crítica sobre els reptes i oportunitats dels processos participatius per a incloure la ciutadania en la presa de decisions, afavorint així el disseny de polítiques més pròximes a necessitats i interessos reals. Al mateix temps, l’experiència es connecta amb canals efectius de participació —com els pressupostos participatius de València— perquè l’interés despertat puga traduir-se en implicació cívica sostinguda.

L’edició 2025, activa fins a finals d’octubre, emmarca aquestes sessions universitàries dins d’un recorregut més ampli que treballa amb grups escolars a Elx i Cocentaina, contribuint a la construcció d’un ecosistema d’aprenentatge democràtic a la Comunitat Valenciana.
El projecte Empaville compta amb la subvenció de la Presidència de la Generalitat Valenciana (convocatòria 2025 per a l’enfortiment de la participació ciutadana).

